Home

Nohavica StB

Nohavica: Mluvil jsem s StB, ale nikoho jsem neudal

1. Nohavica je veden v evidenci StB pod krycím jménem Mirek. Kompletní svazek je však ztracen, dochovalo se jen několik záznamů. Hutka, který v roce 1978 z tehdejšího Československa odešel, Nohavicovi vytýká především to, že se stavěl do role téměř protirežimního umělce, a přitom s režimem spolupracoval
  2. Folkový písničkář Jaromír Nohavica. Foto: Petr Horník, Právo. Nohavicu kvůli StB nechtějí na megakoncert k výročí republiky. Nohavica spolupráci s StB sám nikdy nepotvrdil, o problému vůbec nemluví. Mnohokrát jsme ho (Nohavicu) oslovili, zda by byl ochoten vyprávět svůj příběh. Bohužel stále vzdoruje naší nabídce
  3. Jejich jediným obsahem je zpěvákova výpověď před estébáky z léta roku 1989. Asi přišel čas, kdy se s tím budu muset vyrovnat, jestli to tedy vůbec jde, říká Nohavica. O své tříleté spolupráci s StB dosud nikdy veřejně nemluvil
  4. Podle deníku lze však události z let 1983-1986 částečně rekonstruovat z některých týdenních či čtvrtletních zpráv StB. Z nich vyplývá, že například v lednu 1989 Nohavica udal lidi, kteří za ním přišli s peticí za propuštění Václava Havla z vězení. - více zd
  5. Nohavica vystupoval v seznamech StB jako Mirek a údajně nikdy neřekl Veřejné bezpečnosti nic, co by mohlo někoho, na koho se měli zaměřovat, poškodit. Donášet měl na kolegu a kamaráda Karla Kryla. VIDEO: Podívejte se, co Jarek Nohavica prozradil o svém soukromí

Státní bezpečnost prý do protokolů napsala po jeho výsleších i věci, které nikdy neřekl. Nohavica: StB napsala, co jsem jí nikdy neřekl. Výlet do Vídně v červenci 1989 byl pro mne jeden z nejkrásnějších zážitků mého tehdejšího života, píše Nohavica. Na výlet se těšil také kvůli tomu, že se tam měl setkat s. Něco si. StB vymyslela. , reaguje Nohavica. Jaromír Nohavica se poprvé vyjádřil k písni Jaroslava Hutky Udavač z Těšína, ve které je mu vyčítána spolupráce s StB a donášení na Karla Kryla. Na svých internetových stránkách ji nepřímo označil za hanlivou. Nohavica nepopírá, že na schůzky se Státní bezpečností chodil Jaromír Nohavica také vydal píseň Já si to pamatuju, kde vysvětluje, že ke spolupráci s StB byl donucen. [15] [7] Registrace Jaromíra Nohavici jako spolupracovníka StB byla jedním z důvodů, proč jej pořadatelé nepozvali na megakoncert pro Paměť národa k výročí republiky

Stínem jeho tehdejšího působení byla spolupráce s komunistickou Státní bezpečností v 80. letech. Nohavica na své internetové stránce styky s StB připustil, vyloučil ale, že by udával lidi. že policie už všechna jména znala. Předloni převzal Nohavica od prezidenta Miloše Zemana medaili Za zásluhy I. stupně Nohavica v létě 1989 po svém návratu z Vídně informoval StB o postojích a názorech exulanta Karla Kryla. Podle Nohavici si StB svévolně jeho výpověď přikreslila. Nohavica, který nyní komunikuje jen prostřednictvím internetu, na své stránce připouští své styky s StB, vylučuje však, že by udával lidi To, že byl Jarek Nohavica spolupracovníkem StB asi ví každý. Určitě je těžké nevidět vše v určitých souvislostech. Mám za to, že vždycky chceme mít určité idoly, glorifikovat lidi z různých odvětví a dělat z nich bohy. Bohužel nikdo z nás není 100% dobrý či 100% špatný. Nikdo nejsme Spasitelé všeho Jen doufejme, že to není za StB, jak se poslední dobou na Hradě občas stává - Zeman totiž moc nevypadá na folkaře, co ráno hledá rosu na kolejích. A teď tu máme sympaťáka Okamuru. Ano, Nohavica nikdy nebyl havlista. Ostatně právě exprezident Václav Havel ho už před lety inspiroval k ironické skladbě. Jaromír Nohavica dostal Českého lva za muziku k hudební tragikomedii Rok ďábla. I přes stigma spolupracovníka StB jeho sláva neochabla ani po pádu totality. Pěveckou kariéru měl Jaromír Nohavica jasně nalajnovanou od mládí. První píseň napsal už v osmi letech. Na kytaru, svůj nejoblíbenější nástroj, začal hrát ve.

Nohavicu kvůli StB nechtějí na megakoncert k výročí

Tajemství Jaromíra Nohavici • RESPEK

1. Písničkář Jaromír Nohavica převzal v sobotu od prezidenta na Pražském hradě státní vyznamenání. Převáží význam jeho umělecké tvorby skutečnost, že se v 80. l..
  2. ulosti v současnosti nejprodávanějšího českého zpěváka
  3. Nohavica prý StB neudal jen Kryla. 10.02.2007 08:57. Folkový zpěvák Jaromír Nohavica udal komunistické Státní bezpečnosti (StB) lidi, kteří mu v lednu roku 1989 přinesli podepsat petici za propuštění tehdejšího disidenta Václava Havla. Píší to dnešní Lidové noviny s odvoláním na nově objevené archivní dokumenty

Martin Škabraha:Při brouzdání po YouTube jsem dnes náhodou narazil na tuto píseň Jarka Nohavicy, kterou jsem dosud neznal a která je evidentně odpovědí na pí.. Nohavica stb. Jaromír Nohavica také vydal píseň Já si to pamatuju kde vysvětluje že ke spolupráci s StB byl donucen. [14] [6] Registrace Jaromíra Nohavici jako spolupracovníka StB byla jedním z důvodů, proč jej pořadatelé nepozvali na megakoncert pro Paměť národa k výročí republiky Zpěvákova nalezená zpráva pro StB oživila upadlo debatu Český písničkářský idol. NOHAVICA A VYSOCKIJ. V diskusích, které probíhají v současné době kolem spolupráce písničkáře Jaromíra Nohavici s bývalou StB, zejména pak kolem jeho udání Karla Kryla a dalších exulantů, s nimiž se setkal během svého koncertního zájezdu do Vídně v létě 1989, se objevují mimo jiné i různá srovnání a analogie Nohavica spolupráci s StB sám nikdy nepotvrdil, o problému vůbec nemluví. Mnohokrát jsme ho (Nohavicu) oslovili, zda by byl ochoten vyprávět svůj příběh. Bohužel stále vzdoruje naší nabídce. To nic nesnižuje na jeho talentu jako muzikanta a písničkáře, sdělil Novinkám ředitel Paměti národa Mikuláš Kroupa

Nohavica se stal slavným během jednoho březnového večera roku 1982. Na začátku 80. let byl textařem zpěvačky Marie Rottrové a s adaptací skladby kapely Black Sabath, pojmenovanou Lásko, voníš deštěm, dokonce vyhrál anketu o text roku. Sám s kytarou ale veřejně nikdy nevystupoval Prezident Miloš Zeman vyznamená 28. října písničkáře Jaromíra Nohavicu. Oznámil to při debatě s občany v Českém Těšíně, kde Nohavica více než dvacet let žil. Písničkářova osobnost vyvolává ve společnosti protichůdné reakce Jenže následně ji poslušně odnesl svému řídícímu důstojníkovi StB. K těmto věcem se nebudu vyjadřovat. Letošní rok chci věnovat kromě jiného propátrání svého osobního archivu a pokusu popsání svých osmdesátých let, uvedl Nohavica pro Lidové noviny Spis, který na mě vedla StB, je plný výmyslů, vzkázal včera písničkář Jaromír Nohavica na svých internetových stránkách. Reagoval tím vůbec poprvé na debatu kolem své spolupráce s StB, o níž zpěvák Jaroslav Hutka nahrál píseň Udavač z Těšína. Nohavica přiznává, že si ho po jeho cestě do Vídně v.. Úspěšný týden Jarka Nohavici aneb Od Stb k Zemanovi. Jaromír Nohavica | FOTO: Zbyněk Pecák. Johana Hovorková / Komentář. Hlavní editorka deníku FORUM 24. Publikováno 3. 11. 2017. Cena Stříbrný lukostřelec se uděluje za rozvoj česko-ruských vztahů. Není proto překvapivé, že ji zaštiťuje jejich zdaleka největší.

Nohavica je veden v evidenci StB pod krycím jménem Mirek. Kompletní svazek je však ztracen, dochovalo se jen několik záznamů, a proto dnes pravděpodobně nelze přesně Nohavicovy kontakty s StB zmapovat. StB však na něj údajně tvrdě tlačila a jemu hrozil trest. To se ale nestalo a Nohavica se v roce 1986 zavázal ke spolupráci ROZHOVOR Po mém úspěšném působení v televizi naklusali televizní úředníci s velmi účinným, celoplošným zákazem Pepy Nose: Prý vyvolává emoce! řekl KrajskýmListům.cz letitý bard a osobnost české kultury Josef Nos A ještě větší zděšení zavládlo, když brněnská televize, v tom samém městě, kde byl Nohavica na KS StB evidován a vytěžován, odvysílala 26. dubna ve 22, 30 hodin pořad Vzpomínka na Karla Kryla, s podtitulkem Jaromír Nohavica zpívá písničky legendárního písničkáře v režii V. Fatky Ačkoliv je Nohavica velmi oblíbeným umělcem, který použil všechny známé české rýmy a zahrál na heligonku všude, kde ho nechali, o jeho pravém já toho ve skutečnosti mnoho nevíme. V rukávu však držíme 5 důkazů, které říkají, že Jarek Nohavica je ve skutečnosti špatný člověk. Důvodů je samozřejmě mnohem víc, jenže Ostraváci mají slabá srdce a tvrdou. Zpívá-li Nohavica v adresné úvodní písni Já si to pamatuju o zasrané StB - jakkoliv je ten přívlastek přesný - a v jedné rovině s despektem o zvědavých prdech novinářích, kteří jeho kauzu propírali, nabíhá si na smeč: Tisk přece tlumočil nalezená fakta

Dochované seznamy agentů StB tehdy leží uskladněny v suterénu Úřadu vlády. Schůzka je domluvena a oba muži teď mlčky kráčí chodbou. Zastaví se před jedním z regálů, ten starší vyloví z police šanon. Chvíli listuje a pak do něj vítězoslavně zapíchne prst. Je to tam. Nohavica Jaromír, krycí jméno Mirek Nohavica, který byl v archivech StB veden jako pramen s krycím názvem Mirek, spolupráci s komunistickou Státní bezpečností přiznal. Na výslech musel například po návštěvě Karla Kryla ve Vídni. I podle historiků však nikdy tajné policii neřekl nic, co by mohlo kohokoli poškodit.. Ani tak si ale Rejžek neodpustil využít situace k probuzení osobních animozit: Ubohý estébák Nohavica se musí a musí vyslovit. K čemukoliv. Už nebijou naše děti, tak tohle. Velmi vtipné. Jeho řídící orgán StB by to této udavačské kreatuře jistě schválil

Kauza spolupráce s StB Po odtajnění spolupracovníků StB se zjistilo, že je v těchto registrech od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek, k vynucené spolupráci se Nohavica později přiznal, později na svém webu reagoval na zprávu a prohlásil, že nikoho neudal a že StB všechna jména znala Jaromír Nohavica (*1953) 20 prosince, 2019 Zdeněk Hruška Žádné komentáře. Jaromír Nohavica je známý český folkový zpěvák. Ve spisech StB byl veden jako udavač a je prokázáno, že podrobně poskytoval informace StB. Zpíval i překlady ruských písní, a proto se ocitl v našem seznamu Re: Nohavicu kvůli StB nechtějí na megakoncert k výročí republiky čemu říkáš kádrování? mě je nohavica asi ukradenej, zklamal mě, neposlouchám ho, v autě přeladím, o jeho tvorbě vůbec nic nevím a celkově jde mimo mě Nohavica asi rychle zapomněl na to, jak ho před lety některý nařkli ze spolupráce s StB. On sám ale uvedl, že s nikým vědomně nespolupracoval. Někteří ale teď nevěří tomu, že by se vědomně nefotil . Témata: Tomio Okamura, Jarek Nohavica, Diskuze

Re: Nohavicu kvůli StB nechtějí na megakoncert k výročí republiky Když jsem viděla složení toho koncertu, tak si říkám, že je dobře, že tam Nohavica nevystoupí, víceméně nic moc, prostě jen ti, co kádrově projdou... jsme zpět jako před x lety Známý folkový písničkář Jaromír Nohavica se ohradil proti zjištění LN, že měl v únoru 1989 udat Státní bezpečnosti (StB) lidi, kteří podepsali petici za propuštění Václava Havla. Po 18 letech, kdy jsem na Koncertě pro Arménii podepsal petici za propuštění Václava Havla, to mám opět na talíři Nohavica: Mluvil jsem s StB, ale nikoho jsem neudal; Hutka pranýřuje Nohavicu: Minulosti neujedete; Nohavica podle LN udal v roce 1989 StB petici za propuštění Havla; Jaké je to u Nohavici Doma? Nohavicův koncert na webu táhl. Hrál pro 23 tisíc lidí; Nohavica to táhnul ve Stodolní; Vyprodaný Nohavica se nechá stáhnout; Nohavica. Mezi zveřejněný­mi jmény se objeví i záznamy kapitána karvinské StB Jana Liberdy. Ten v 80. letech řídil síť agentů, mezi něž patřil i Jaromír Nohavica. Jeho práci pro StB lze zrekonstru­ovat z dochovanéh­o personální­ho spisu, ale také ze vzpomínek lidí, kteří se s Liberdou v 80. letech setkali

Jeho písně nesměly znít v rozhlasu ani v televizi. Zákaz jeho hitů za socialistické éry je přitom celkem paradoxem, neboť později vyšla najevo jeho spolupráce s StB Od té doby Nohavica komunikuje s médii celkem nerad a po udavačské aféře se nechal slyšet, že s tiskem už mluvit nebude Skutečnost, že písničkář Jaromír Nohavica spolupracoval s StB - respektive jí podal informaci o vídeňském setkání s Karlem Krylem - znovu plní stránky novin. Blíží se výročí sametové revoluce a Jaroslav Hutka složil proti Nohavicovi song. Právo soudit má jen ten, kdo prošel podobnou zkouškou, byl..

Nikdo mu jeho povídání si s důstojníky StB nepřipomíná, v jeho životopisech je tomu věnována obvykle krátká zmínka. Tím to skončilo. Jarek svůj postoj k celé záležitosti podrobně popsal na svém webu nohavica.cz, takže kdo chtěl, dávno si to přečetl Po odtajnění spolupracovníků StB se zjistilo, že je v těchto registrech od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek, k vynucené spolupráci se Nohavica později přiznal[5], později na svém webu reagoval na zprávu a prohlásil, že nikoho neudal a že StB všechna jména znala[6]

Před rokem 89 seděl s děvkou u stolu. Ale na pokoj s ní šel až v roce 2018. Dvakrát.#nohavica — Chrudoš Doška (@chrudosz) 4. listopadu 2018. Někteří komentátoři považují Nohavicovo ocenění od ruského vládce za vyvrcholení jeho spolupráce s StB. Těmto ( a nejen ) se jednou #Nohavica bude muset omlouvat Nohavica přiznal spolupráci s StB Písničkář Jaromír Nohavica poprvé potvrdil, že byl informátorem komunistické Státní bezpečnosti Jeho píseň Udavač z Těšína se plně věnuje tomu, že Jaromír Nohavica spolupracoval v osmdesátých létech minulého století se Státní tajnou bezpečností. Hutka byl v podobném postavení jako Nohavica, zatímco Hutkovi StB zatápěla tak dlouho, až emigroval, Nohavica nátlaku StB podlehl a začal s ní spolupracovat O Andělovi Nohavicovi a jiných jevech. 3. 06. 2021 2:58:44. Zdá se, že kauzy spolupráce Jaromíra Nohavici s StB a Puškinovy medaile, kterou písničkář převzal od V. V. Putina, stále ještě úplně nevyhasly, i když na události samotné napadal prach. Bloger Jiří Turner si zauvažoval v souvislosti s udělením cen Anděl.

Jaromír Nohavica. Datum narození 7. 6. 1953. Jeden z nejpopulárnějších českých písničkářů Jaromír Nohavica se narodil v roce 1953 v Ostravě. Hudební talent se u něho projevoval už od dětství, sám se naučil hrát na kytaru a na heligonku a učil se také na housle. Profesionálně se hudbě věnoval až později: před tím. Po odtajnění spolupracovníků StB se zjistilo, že je v těchto registrech od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek, k vynucené spolupráci se Nohavica později přiznal, později na svém webu reagoval na zprávu a prohlásil, že nikoho neudal a že StB všechna jména znala Nohavica a StB: Jiří Jírovec Výkvět odborníků přes českou zdánlivou historii našel před léty v Liptákově v násadě krumpáče důmyslně maskovanou dutinu, skrývající Cimrmanův nebojácný protirakouský pamflet Svou pravdu nebudeme skrývat

Kauza spolupráce s StB. Po odtajnění spolupracovníků StB se zjistilo, že je v těchto registrech od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek, k vynucené spolupráci se Nohavica později přiznal, později na svém webu reagoval na zprávu a prohlásil, že nikoho neudal a že StB všechna jména znala To podstatné ale Nohavica neřekl a asi nikdy neřekne: Zda skutečně naprášil Vladimíra Hanzela a Jarmilu Polákovou. Protože něco jiného je mluvit o signatářích (které STB pochopitelně musela znát) a něco jiného o organizátorech petice Novinář a komentátor Martin Fendrych pro změnu připomněl, že Nohavica spolupracoval s StB, a řekl, že by měl v Rusku zůstat. Písničkář Jaroslav Hutka prohlásil: 35 let poslouchám Jaromíra Nohavicu. Ode dneška už ne! S medailí z Kremlu to u mě definitivně prohrál. A Alexandra Alvarová prohlásila, že ta medaile je.

Recenze: Nohavica zpívá o zasrané StB. 10. 8. 2012. V osobním zápase s vlastní minulostí našel Jaromír Nohavica zásadní téma pro nové písně. Jeho nyní vydané koncertní album Ikarus má díky tomu... 13. 3. 2008. Nohavica zvolil emocionální obranu. 13. 3. 2008 Je problem s citaciou c.6: Tuto verzi ovšem vyvrací nalezená část jeho spisu, která ukazuje, že Nohavica poskytoval i informace, která StB znát nemohla.[6] V citovanom článku sa spomína len to, že Rádio SE ovládají lidé z emigrace let 1948, 1968, čo nie je konkrétna informácia, ktorá by kohokoľvek poškodzovala Storebrand ASA is a Norway-based provider of insurance and pension products. The Company operates in three business segments: the Bank and asset management segment includes products that offer savings for retirement, as well as consists of contribution pensions in Norway and Sweden, asset management and banking products for individuals; the Insurance business segment offers health insurance in.

In 2007, Czech singer-songwriter Jaroslav Hutka accused Nohavica of having collaborated with the StB (the Communist-era Czechoslovak secret police). Documents released the previous year indicated that in the 1980s, Nohavica had met in Austria with the noted dissidents Karel Kryl and Pavel Kohout, and had them reported to the police on their. Jaromír Nohavica. 2 360 To se mi líbí · Mluví o tom (7). Oficiální stránka: www.nohavica.cz youtube: http://www.youtube.com/user/NohavicaJaromi Po roce 1989 se jeho jméno objevilo v seznamech spolupracovníků StB. Nohavica to nazval plivnutím. Mám čisté svědomí, řekl v jednom rozhovoru, i když přiznal, že se párkrát sešel s mužem, jenž se mu představil jako poručík Liberda a on ho nedokázal poslat do háje. Jaromír Nohavica Téma Nohavica na wiki.blesk.cz. Přečtěte si veškeré aktuální informace o tématu Nohavica - nejnovější články, aktuality, fotografie, videa. Kompletní zpravodajství na wiki.blesk.c Z nahrávání skladeb k současné koronavirové situaci se stal trend. Svými skladbami k tomuto tématu přispěli například Mirai, Xindl X (41) nebo Tři sestry, a nově i ostravský bard Jaroslav Nohavica (67). Jeho píseň Mně snad jebne 2 navazuje na řadu jeho protestsongů, mezi které už patří i například kontroverzní Arab mi šahá na babu

LN: StB vyhrožovala Nohavicovi vězněním - iDNES

Vlákno pro všechny , kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni Jaromír Nohavica - piesne - akordy, texty, videá, obchod, koncerty, albumy, diskografia, a samozrejme všetko nové o Jaromír Nohavica, a ešte niečo navyše. Jaromír Nohavica piesne (901) texty (255) akordy (255) taby (122) preklady (97) články (333) Fotky (32. Filmová databáze (FDb.cz) - TV program vašich oblíbených stanic ČT1, ČT2, NOVA, Prima, Nova Action, Prima HD, ČT 3 Nohavica byl v červenci 1989 ve Vídni na pozvání krajanů. Když jsem těmi šesti žlutými stránkami z archivu StB poprvé nevěřícně listoval, pochopil jsem, jak hluboký a bezedný je močál naší minulosti, močál lemovaný směrníky a rozcestníky StB a jejich metodami, komentuje na webu zápisy, které i uveřejňuje V roce 2007 vyšlo najevo, že Jaromír Nohavica byl od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek v archívech komunistické StB. Podle spisu měl Nohavica Státní bezpečnosti dodávat sice banální, ale poměrně podrobné informace o svých přátelích. Zpěvák se k vynucené spolupráci později přiznal

Spolupráce s StB. Od návratu z léčení se Nohavica věnuje své kariéře písničkáře a textaře již naplno. Vydal mnoho písní, z mnohých se staly hity, jiné zlidověly. V roce 2006 vyšlo najevo, že Nohavica byl před rokem 1989 spolupracovníkem tajné komunistické policie, Státní bezpečnosti (StB) Přesto si Rejžek neodpustil využít této situace k probuzení osobních animozit: Ubohý estébák Nohavica se musí a musí vyslovit. K čemukoliv. Už nebijou naše děti děti, tak tohle. Velmi vtipné. Jeho řídící orgán StB by to této udavačské kreatuře jistě schválil. Komunistická a estébácká kreatura Babi A Nohavica tak zjevně bude navždy tím dobrákem, který z balkonu Melantrichu v listopadu 1989 zpívá Když mě brali za vojáka. Žádný div, že členství v StB Nohavicovi vlastně nijak neublížilo. Nohavica se vždy díval na východ. Že Nohavica obdržel cenu právě v Moskvě, dává vzhledem k jeho diskografii naprosto smysl Bál jsem se v osmdesátých letech odmítat pozvání k pohovoru s kapitánem StB, hrozilo mnohé vyslovené i nevyslovené. Autor je publicista Čtěte více: Jaroslav Hutka versus Jaromír Nohavica: Pravdu má Hutk Pro styk s StB ho předurčovala jeho funkce. Proto se jeho jméno neobjevilo v seznamech spolupracovníků StB a proto se také může prokazovat čistým lustračním osvědčením, dodává list. Tošovského vedl jako svého spolupracovníka 17. odbor 1. správy StB, což byla zjednodušeně řečeno ekonomická rozvědka

Močál naší minulosti lemovaný směrníky a rozcestníky StB a

Jaromír Nohavica kdysi v červenci 1989 odjel na výlet do Vídně, kde se setkal s Karlem Krylem a jinými disidenty žijícími v cizině. Zkráceně o zásadní zdokumentované události, která později vyplula na povrch, informuje v roce 2007 zpravodajský web Týden.cz i jiné servery. Po návratu zpět si ho předvolala k výslechu StB Ja som nevedel, ze Nohavica bol stb a uz vobec nie, ze odovzdal nejaky zoznam. Z jednej strany je to pravdepodobne skutocne spinavost. Aj ked nevieme preco tak urobil, a proti komu tak urobil. Ak to boli nejaky ludia ZA HAVLA, tak to tu nebudem komentovat, pretoze o Havlovi si myslim svoje RECENZE Jaromír Nohavica, Máma mi na krk dala klíč. Bravurní, hluboké, výjimečné. VIDEO Jaromíra Nohavicu představovat nebudu. Zná ho každý, stejně jako jeho písně. Nové album jich obsahuje na patnáct a skalní fandové si na něj museli počkat tři roky. O obal se postaralo studio Najbrt a zcela koresponduje s obsahem desky

Nohavica stb - v záznamu nohavica vypovídá o své návštěvěGALERIE: Jaromír Nohavica: Po 21 letech se vrací do

Písničkář Jan Burian o Nohavicovi: Vmetl mu do tváře

Závistivcům, kteří stále omílají jeho spolupráci s STB bych chtěla říct, že zatím co Nohavica svoje písničky u nás zpíval, řada lidí se bála na jeho koncert přijít, aby je tam někdo neviděl a neměli z toho v práci nepříjemnosti. Pokud by Nohavica někomu ublížil, dotyčný by se jistě dávno ozval Ubohý estébák Nohavica se musí a musí vyslovit. K čemukoliv. Už nebijou naše děti děti, tak tohle. Velmi vtipné. Jeho řídící orgán StB by to této udavačské kreatuře jistě schválil, okomentoval píseň známý kritik Jan Rejžek. Proti údajně rasistické písni se ozval i server romea.cz. Jaromír Nohavica podle.

JAROMÍR NOHAVICA - oficiální web - Tvorba - Archiv pod lupouJaromír Nohavica slaví narozeniny: Miláček davů s kaňkou z

Nohavica: StB napsala, co jsem jí nikdy neřekl - Novinky

Nohavica spolupracoval s StB, ale to dělali i jiní. V Národním divadle přísahali věrnost Třetí říši i komunistickému režimu. Podepisovali kde co, jen aby mohli hrát, zpívat, psát. Jen to tito lidé umí. Kvůli písničkáři Nohavicovi nikdo do vězení nešel. Má Hutka právo ho po tolika letech v písničce soudit Uvědomte si, jak absurdní je vaše představa tahání za fusekli. Nohavica dlouhé roku vystupoval s protirežimními písněmi. Dávno před tím, než si ho podala StB. Pokud jsem to dobře pochopil, myslel si, že se jich zbaví, když bude právě to pány z StB tahat za fusekli Jedni tvrdí, že agent KGB předal vyznamenání agentovi StB, jiné, že si za popularizaci ruských písničkářů Nohavica vyznamenání zaslouží a nemá smysl do toho tahat politiku. Ovšem pokud se podíváme, kdo toto ocenění dostal, tak je jasné, že nejde o cenu za zásluhy o přátelství mezi národy, ale o ocenění. nohavica stb landa nsdap ještě že lid má evu a vaška Tak jsem právě dorazil a protože se diskuze otočila přesně tak, jak se dalo čekat tak tu přidám osobní hodnocení toho ostatního

Něco si StB vymyslela, reaguje Nohavica Týden

Hutka byl v podobném postavení jako Nohavica, zatímco Hutkovi StB zatápěla tak dlouho, až emigroval, Nohavica nátlaku StB podlehl a začal s ní spolupracovat. Hutka se ve své písni zabývá mimo jiné i tím, že na konci osmdesátých let zpíval Nohavica ve Vídni, setkal se s dalším exilovým zpěvákem Karlem Krylem a měl pak. Ředitel koncertu Paměti národa Mikuláš Kroupa vysvětlil, že jelikož Jaromír Nohavica spolupracoval s StB a převzal cenu jak od ruského, tak od českého prezidenta, už jej na akci pozvat nemůže. Mnohokrát jsme ho oslovili, zda by byl ochoten vyprávět svůj příběh. Bohužel stále vzdoruje naší nabídce V létě 1989 navštívil písničkář Jaromír Nohavica krajany ve Vídni, kde se setkal s ještě proslulejším písničkářem, exulantem Karlem Krylem. Podrobnosti o tom uvádí spis StB z téhož roku, který Nohavicu pronásleduje dodnes. A když už to vypadá, že čas tuto nepříjemnost odvane, objeví se vždy její nová připomínka

Jaromír Nohavica - Wikipedi

Nohavica své styky s StB připustil, vyloučil však, že by udával lidi. V tisku se psalo o tvrdém nátlaku na Nohavicu ze strany StB, která mu hrozila vězením za pobuřování. Rozhodnutí soudu náš názor nezmění. Kvóty zkrátka nefungují, tvrdí Sobotk Kryl Karel Nohavica Jaromír EMI StB Žádný záznam jsem neautorizoval, o vydání desky jsem nestál, tvrdí písničkář Jaromír Nohavica. Vydavatelství EMI, které stojí za dvojdiskem Nohavicova záznamu z let 1982 až 1984, ale nesouhlasí Nejdříve jsem to považoval za vtip, novinářskou kachnu, překlep nebo omyl. Ale ono to byla doopravdy skutečnost. Jaromír Nohavica, dobrý textař a za minulého režimu též jeden z jeho kritiků, ale také agent STB (od roku 1986), dostává Puškinovu cenu od Vladimíra Putina Vždyť to píší noviny, a co napíší noviny, to je Pravda. O kauze Nohavica a StB něco vím - o něco více a o něco déle než většina těch, co se o ní dočetli/doslechli z médií nebo dokonce až z pamfletu jednoho zneuznaného písničkáře.Taky jsem v oné estébácké době už nebyl dítě a mám celkem slušnou představu, jak to v praxi chodilo Nohavica se setkal s Krylem ve Vídni a STB o něm podával informace, například i to, že může mít mindrák z malé výšky...Tato informace proběhla kdysi v médiích. Měl o tom mediální spor s Hutkou. Neslyšel jsem, že by se Nohavica k záležitosti s STB nějak vyjádřil, něco vysvětlil nebo se dokonce omluvil

Megakoncert k výročí revoluce bude bez Nohavici

Připadal si někdy Jaroslav Hutka jako zbabělec? V písni Udavač z Těšína vyčítá Nohavicovi nejen spolupráci s StB, ale i zbabělost. Přitom on sám emigroval. Tak jak to s tou zbabělostí vlastně je? Písničkář poskytl MF DNES rozhovor Nohavica sa po svojej ceste do Viedne v júli 1989 stretol s príslušníkom ŠtB a poskytol mu informácie o Krylovi, s ktorým sa vo Viedni stretol a spoločne zahral na pódiu. Podľa zápisu o ňom okrem iného povedal, že nie je spokojný s prácou v rozhlasovej stanici Slobodná Európa a že má komplexy zo svojej malej postavy Čecháček týdne: Jaromír Nohavica Čecháčkem týdne jste tentokrát zvolili Jaromíra Nohavicu. Řekl bych ale tak trochu s křížkem po funuse. Nominaci si zasloužil už někdy koncem osmdesátých let, kdy podepsal spolupráci s Stb... JAROMÍR NOHAVICA - Archiv pod lupou z hlubin archivu.. Jaromír Nohavica - Od Jarka pod stromeče

Kauza spolupráce s StB - Po odtajnění spolupracovníků StB se zjistilo, že je v těchto registrech od roku 1986 veden pod krycím jménem Mirek, k vynucené spolupráci se Nohavica později přiznal, později na svém webu reagoval na zprávu a prohlásil, že nikoho neudal a že StB všechna jména znala Blog. Nohavica práskal své režimem štvané kolegy i tehdy, když pořádali takzvané tajné koncerty v bytech. Informace a důkazy se kupily a Nohavica lhal a zapíral. A když už nebylo kam uhnout, řekl, že už vše řekl a kdo chce, ať jeho pomlouvačům věří. Teprve v roce 2006 byl donucen k veřejnému doznání Nohavica přijel na pozvání Jana Brabence, tehdejšího spolupracovníka StB. Jak již bylo řečeno, setkal se s Krylem, Kohoutem a s dalšími emigranty. O čem podal po návratu zprávu. Samozřejmě nemohl nic významného prozradit o čem by StB nevěděla. Říkalo se tehdy o Vídni. krajská správa StB